۲۰ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۳۶

یادبودی برای اولین شهید مدافع حرم کرمانشاه +تصاویر

یادبودی برای اولین شهید مدافع حرم کرمانشاه +تصاویر

کرمانشاه - مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مهدی نوروزی، اولین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم سالروز شهادت اولین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه و یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه امشب در مسجدالنبی (ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

حسن کاظمی، سفیر اسبق ایران در عراق در این مراسم گفت: امروز رزم ما در سامرا، نجف، زینبیه و تهران و یا هر کجای دیگر رزم و مقاومت برای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اگر شهید مهدی نوروزی شیر سامرا نام گرفت به خاطر این بود که اسلام دیگر مرز نمی شناسد و هر کجا که نیاز است رزمنده مسلمان پا در رکاب می کند و به آنجا می شتابد.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در عراق خاطرنشان کرد: به زعم مقام معظم رهبری مدافعان حرم انتخاب شده هستند اگر چه داوطلبانه به میدان جنگ شتافتند.

وی اظهار داشت: مدافعان حرم دارای سه ویژگی بارز از جمله غیرت، تعصب دینی به اهل بیت(ع) و بصیرت انقلابی هستند و با بصیرت و هوشیاری کاروان دشمن را نشانه گرفتند و به مقابله با آنها پرداختند.

کاظمی‌قمی با بیان اینکه برخی ادعا دارند که سوریه و عراق و ... ربطی به ما ندارند، گفت: باید بگویم اینها یک زنجیره به هم پیوسته هستند که ایران هم جزء آنها محسوب می شود.

وی ادامه داد: مساله مدافعین حرم مساله مقابله با داعش نبود بلکه همه نظام کفر پشت پرده این جنگ بودند.

کاظمی قمی گفت: آمریکایی ها در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم وارد کشور عراق شد اما جمهوری اسلامی به کمک ملت عراق نگذاشتند نیروهای سلطه گر در عراق بماند و سناریوی لشگر کشی عراق شکست خورد.

سفیر اسبق ایران در عراق افزود: در پی این اتفاق آمریکا سناریوی جدیدی تحت عنوان جنگ نیابتی با دو بال تکفیری و داعش شکل داد.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم آمریکایی ها در هر نقطه ای که جنگی را آغاز کند هدف نهایی آنها ایران است و تجاوز آل سعود به یمن شاخه ای از لشگرکشی نیابتی است.

کاظمی‌قمی با بیان اینکه امروز آمریکا توان لشگرکشی نظامی را ندارد، افزود: استکبار به دنبال این است که با راه اندازی جنگ نیابتی منطقه ما را به کانونی از جنگ و نفرت تبدیل کند.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در عراق ابراز داشت: مدافعین حرم چون اهل بصیرت است به خوبی دسیسه های دشمن را تشخیص داد و جلوی تهدید را گرفت.

وی تصریح کرد: اینکه رهبر انقلاب گفت اگر در سوریه نمی جنگیدیم باید در خیابانهای همدان و تهران و کرمانشاه می جنگیدم یک سخن واقعی است.

وی شهدای حرم امثال نوروزی ها و حججی ها را خط مقدم مقاومت معرفی کرد و گفت: شهدای مدافع حرم برای خدمت به بشریت جان خود را فدا کردند.

کاظمی قمی شوق شهادت را یکی دیگر از ویژگی‌های مدافعین حرم دانست و بیان داشت: این شوق شهادت همچنان در جوانان زنده و پویا است.

وی اشاره ای به چهلمین سالگرد انقلاب کرد و اظهار داشت: در چهلمین سالگرد انقلاب می بینیم با توجه به همه شبیخون های دشمن، هنوز توجه به آرمانهای و ارزشهای انقلاب و اصول اسلام و عشق به ولایت و شهادت زنده است.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان داشت: امروز می بینیم برخی از ما دچار حرکت ارتجاعی شده اند و این کار بعد از چهل سال به معنی رجوع به اشرافیگری و اعتماد به دشمن است.

وی با اشاره به یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی چهل سالگی خود را به چشم نخواهد دید، گفت: اما امام و رهبر ما فرمود جشن چهل سالگی انقلاب را باشکوهتر از سالهای قبل برگزار خواهیم کرد.

سفیر اسبق ایران در عراق بیان داشت: انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در تداوم راه مبارزه انبیاء و اولیای الهی با طاغوت شکل گرفته است.

کد خبر 4509592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha